La jornada ha contribuït a l’intercanvi de coneixements i a reflexionar sobre un àmbit heterogeni i en constant creixement, molt arrelat al territori, reivindicatiu i apassionat per l’atenció a la gent gran en situació de dependència

jornada sad acra 2022 02

La Jornada SAD: “què som, què volem ser” s’ha celebrat avui al Palau Macaya de Barcelona, on s’hi han reunit més de 100 associats per conèixer els principals reptes de present i futur dels Serveis d’Ajuda a Domicili (SAD). La jornada ha contribuït a l’intercanvi de coneixements i a reflexionar sobre el mateix SAD, un àmbit heterogeni i en constant creixement, molt arrelat al territori, reivindicatiu i apassionat per l’atenció a la gent gran en situació de dependència.

Atesa la coincidència amb el Dia Mundial de l’Alzheimer, la Directora General d’ACRA, Montserrat Llopis, ha recordat la gran afectació que aquesta malaltia té entre les persones grans. Es calcula que unes 86.000 persones pateixen Alzheimer a Catalunya.

La Presidenta d’ACRA, Cinta Pascual, ha destacat de la importància de dir “quin model volem” i no esperar a que es dicti des de l’administració. També ha posat èmfasi en l’ACP, un mètode de referència, però que només és viable “si les persones decideixen”.

El coordinador del Consell Sectorial de SAD, Quique Gómez, ha presentat el Decàleg de SAD d’ACRA, una de les primeres iniciatives d’aquest organisme juntament amb la realització de la jornada.

L’administració ha tingut un paper destacat en la primera part de la jornada amb tres presentacions destinades a donar a conèixer l’ampli ventall de serveis que s’ofereixen des de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona.

La segona part de la jornada ha anat a càrrec dels professionals del sector, que han ofert diferents visions de l’atenció domiciliària. Les experiències n’han estat un bon exemple: des del model a Andalusia de Macrosad, passant pel model de comarques a càrrec d’Artris, el model privat d’Asisgrup, i el model de SAD serveis integrals de Dependentia, experiències disponibles al final d’aquesta pàgina.

La part final de la jornada ha estat intensa amb una taula de debat on els quatre ponents, moderats per Raquel Calatayud, han insistit sobretot en la necessitat de millorar les condicions del servei, molt atomitzat, per tal d’oferir una atenció de qualitat.